Koštovna U Počtů

FA596307-7311-45A3-927A-35CAA52AF990Každý týden si tak brouzdám po Restu.cz a vybírám, kterou restauraci vyzkouším tentokrát. Někdy z toho článek vymáčku a někdy holt ne, ani kdybych se rozkrájela. A to mi věřte, že tenhle případ mě vytočí ze všeho nejvíc… utracenej majlant a nic z toho. Každopádně mám radost, že tentokrát jsem měla při výběru šťastnější ruku a mohla jsem se sestřičkou její narozeniny oslavit opravdu důstojně.

Podle popisu a hlavně recenzí (i když jsou ve většině kladné) jsem si představovala zahulenou putiku, kde člověk neslyší vlastního slova. Takové dvě informace, z kterých jsem si udělala mylný úsudek a na zbytek asi trochu zapomněla. O to příjemněji jsem byla překvapená, když jsem do téhle vinárny vkročila. Popravdě, malinko mě vyděsily vysoké stoly uprostřed, kam nás posadili. Z prvního pohledu vypadaly hodně blízko u sebe a já už si představovala tu nechtěnou společnou konverzaci se sousedy, jak jí znám například z Husy. Ale nakonec to nebylo vůbec tak hrozné, a tak jsme začaly s hodováním. Jelikož jsem ten víkend měla za sebou už dvě úspěšně přežité kalbičky, měla jsem chuť na něco opravdu sladkého. A jejich Pálava mi tedy vyloženě sedla. Šup sem džbánek a honem na jídlo.

To tu mají vyřešené opravdu nápaditě. Inspirovali se španělskými tapas a upravili podle svého tak, aby se hodilo právě do vinárny. Takže tu najdete spoustu sýrových variací, sušenou šunku, olivy, zapečený sýr nebo třeba pomazánky. No co vám budu povídat, z toho jídeláku přecházel zrak, ale my se toho nezalekly. Každá jsme si objednala asi sto položek, protože jsou to přece malá jídla, to sníme… A kdo by to čekal, už po druhém chodu jsme funěly jak prasátka, ale bojovaly jsme statečně. Všechno bylo vynikající, ale co musím vyzdvihnout je sýr Gruyere ze Švýcarska. Ten byl opravdu nepředstavitelně skvělý.

A co následuje po takové žranici? Správně, panáček! A právě teď přišlo další, velmi milé překvapení, poněšická kořalečka. Do Poněšic jsem jezdila celé dětství na tábory a naposledy jsem se tam podívala na vejšce, když jsme se právě do téhle pálenice jeli učit dělat reportáž. A díky tomu vím, jak pan majitel přišel na nápad, že se začne živit právě pálením. Byl tak vynerovaný, že musí do důchodu a nebude mít co dělat, až se mu řešení a další životní cesta zjevila ve snu :-).

Prostředí i atmosféra se tu ideálně doplňují, a pokud nás sem někdy půjde víc, chci sedět u stolu udělaného ze sudu. Na sudu krámy, na přidané ploše kolem dokola papání a vínečko. A v létě vyzkoušet zahrádku, ta bude taky určitě parádní. Jediné, co mě trošku zamrzelo bylo, že nás nikdo neupozornil na blížící se zavíračku, takže (pro nás) náhlé odmítunutí objednávky nás trochu zaskočilo. Nicméně jsme se tam seznámily s milými ekonomickými migranty zo Slovenska a šli jsme si dát ještě drink za roh 🙂

SERVIS: 9/10
POKRMY: 10/10
PROSTŘEDÍ/ATMOSFÉRA: 10/10
CENA/VÝKON: 10/10
CELKOVĚ HODNOTÍM: 10/10

Koštovna U Počtů, Milady Horákové 47, Praha 7, www.kostovna.cz

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Blondýna objevuje se štítky , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář